2008. június 10., kedd

Tímár Magdi Cilin: Gladiátortánc

Az Foci EB minket sem hagy hidegen: mi is játszunk egy kicsit. Amolyan női focit, esetenként férfiakkal. A kezdőcsapat egy hétig terelgeti a szöveglabdát, néha cserével. Bódis Kriszta, Gordon Agáta, Györe Gabriella, Tímár Magdi Cilin és Pálfi Balázs írásait olvashatják a héten - s természetesen mindenkit vár június 12-én csütörtökön este héttől az Irodalmi Centrifuga a Centrálban Bódis Kriszta íróiskolájának tanítványaival.
A kezdőrúgást Tímár Magdi Cilin ejti meg.


Gladiátortánc

Fut a fiú, fut a szép piros mezében, futnak a kékek is, de egy sem éri utol.
Valaha én is ilyen szépen tudtam elfutni a szélen, de a helyzet az, hogy szép cseleket sosem tudtam. Csak szaladni gyorsan a labdával, aztán mielőtt beleütköznék az első védőbe, nagy ravaszul lepasszolni és immáron labdátlanul sebesen megkerülni a morc védőt, visszakapni a labdát és huss, máris kapura törni, ha kell, megint passzolni, megint megkerülni, labda vissza, és hoppá, máris ott a gól.
Az én nevem Gert Müller volt, a Kareszé Crojf (de hogy kell lebetűzni?) és Misi volt Euzébio. Ja, és persze Frigyes a szomszéd utcából, na ő volt Pelé. Néha beállt a hugi is, de felváltva, hol ebbe a kapuba, hol a másikba, Nevet sem választott soha, mert nem érdekelte ez a dolog annyira; csak a kedvünkért tette le néha a pislogó szemű, ronda babáját, amelyik még sírni is tudott, ha a hátára döntötték és vissza. '74-et írtunk, én akkor voltam 11 éves a hugi 9. Anyai-apai ágon beszívtuk a foci szeretetét, Fradista szívvel.



Választhattam volna a Csepel-drukkerséget is, mert a papám harcos csepeli, de a zöld sasok szálltak közel hozzám. Szerettem a focit. Minden barátnőmet elcipeltem legalább egyszer az oroszlánbarlangba, és nem szégyellem, de ha gólt rúgott a Fradi, potyogtak a könnyeim.
Ma már nem szeretem a magyar focit és nem szeretem a Fradit sem. De az olaszok, a brazilok, az angolok, a spanyolok...
Most is, robog ott középen a kék mezes, cselez, tör előre, megint cselez, passzol, elfut, visszafut, átvesz, körülnéz, látom a tekintetén, hogy akarja, nagyon akarja, nem csak úgy, tessék-lássék módon, hanem elszántan, ahogyan kell. Rúgja is a gólt, aztán nagy az öröm, szalad boldogan, szép izmos a lába, fut mellette még vagy négy kékmezes, utolérik, leteperik, ölelik, csókolják. Gladiátortánc.
Azt hiszem, szeretni is csak így érdemes. Ahogyan ezek fociznak. Soha többet nem megyek ki az Üllői úti pályára.

Nincsenek megjegyzések: